Wij zijn ons bewust van de verantwoording die we moeten afleggen aan de mensen die ons steunen. Wij hebben transparantie hoog in het vaandel staan. We vinden het belangrijk dat mensen weten wat wij doen en waarom. Op deze pagina lees je ons jaarverslag, kom je meer te weten over de keurmerken die we hebben en kun je onze statuten en andere informatie terugvinden.
ANBI
Het Vogelhospitaal is onderdeel van de Stichting Vogelrampenfonds. Stichting Vogelrampenfonds is bij de belastingdienst geregistreerd als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Een instelling kan alleen een ANBI zijn, als ze zich voor minstens 90% inzet voor het algemeen nut. Omdat wij een ANBI zijn, betalen wij geen inkomstenbelasting over jouw gift of nalatenschap.
Hier vind je het standaardformulier publicatieplicht
CBF
Het Vogelhospitaal is een door CBF Erkend Goed Doel. Dat betekent dat wij voldoen aan strenge kwaliteitseisen op het gebied van bestuur, beleid, de bestedingen, fondsenwerving en verslaglegging. Toezichthouder CBF controleert dit. Via onderstaande banner kun je ons CBF-erkenningspaspoort bekijken, met daarin de belangrijkste informatie over onze doelstellingen en activiteiten en onze financiële kengetallen.
Overige informatie
Stichting Vogelrampenfonds
Kamer van Koophandel nummer: 41222647
RSIN nummer 804608441
Adres
Vergierdeweg 292
2026 BJ Haarlem
Telefoon: 023 – 525 5302
management@vogelhospitaal.nl
Doelstelling
De doelstellingen van onze stichting kun je vinden op de volgende pagina:
Doelstellingen
Sustainable Development Goals (SDG’s)
De 17 Sustainable Development Goals vormen wereldwijd de agenda om te werken aan een eerlijke, duurzame en mooie wereld. Ook het Vogelhospitaal draagt bij aan de SDG’s. Informatie kun je hier vinden.
Statuten
Beleidsplan
Beleidsplan 2025-2030
Integriteitsbeleid en gedragscode
Vrijwilligersbeleid
Jaarverslagen
Jaarverslag inclusief balans en V&W rekening 2024
Jaarverslag inclusief balans en V&W rekening 2023
Jaarverslag inclusief balans en V&W rekening 2022
Bestuur
- Nancy Bromet (voorzitter)
- Michel Rijk (penningmeester)
- Martin van Eijl (secretaris)
- Hans de Wit (bestuurslid)
Beloningsbeleid
Er zijn 3 medewerkers in dienst, zij worden marktconform betaald.
Er is geen directie. De vergoeding voor de leden van het Bestuur is beperkt tot een vergoeding voor gemaakte onkosten tegen overlegging van bijbehorende bonnetjes.
Bezoekadres
Vergierdeweg 292
2026 BJ Haarlem
Openingstijden
Van 1 maart t/m 31 oktober: 9:00-17:00 uur
Van 1 november t/m 28 februari: 9:00- 16:00 uur
Klik hier voor onze contactpagina
Help mee
Wil je meehelpen als vrijwilliger? Neem dan contact met ons op.
Klik hier voor meer info
Doneer en help
V.a. € 5,- tot en met € 50,- eenmalig, per maand of per jaar.
Klik hier voor meer info
Wij zoeken
Kijk op onze wensenlijsten hopelijk kun je ons helpen
Klik hier voor meer info